11 september 2014

1970-talet

God middag på masten

Det engelska rockbandet Uriah-Hepp spelade på Masten 1977 och bandet ville ha middag efter sitt uppträdande och Kristiansson visste inte hur han skulle bära sig åt för att ordna en middag i Kristianopel. Han frågade Astrid som hade serveringen på festplatsen och hon satte igång att laga mat och när det året efter åter var i Sverige och fick frågan vad det kommer ihåg från förra årets turne så svarade de middagen i Masten.

 

Rockfolket

En annan besökare berättade om ett minne som har etsat fast sig hos henne och det var när Burken spelade: Då satt jag på den stora artistscenen och somnade när han uppträdde. Och då kommer han fram och väcker mitt under uppträdet och ja, jag tror jag ska sluta med det här för är jag så tråkig så att du somnar. Men sen hade han mig till att gå upp på scenen och vi sjöng varmkorv-boogie och det etsade fast sig och jag hade hade den fördelen att träffa många av artisterna.

 



















 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar