22 februari 2015

Bilder från Arne Håveland



Arne Håveland har dessa tallrikar som han har fått på Masten för sitt tivoli som hette Olympia Festspel


Ann-Britt Håveland och Anders Valbom, mest känd som Halte Småland, i Masten omkring 1971 eller 72. Småland hade en hög platåsko på ett ben som var kortare. Han  reste runt med olika tivolin hela sitt liv.

Min syster Ann-Britt stående och jag i bakgrunden samt min mor med min andra systers döttrar.
Grabbarna på tivolit och "Halte Småland" i förgrunden.

Fler som reste med tivolit. Aldorf och Adelheid Wåhlstrand som tidigare arbetade på varité där han slingrade sig genom små stålringar och hon rev sönder telefonkataloger. Men på äldre dagar reste runt med olika tivolin och hjälpte till precis som Småland. I förgrunden sitter min far som startade tivolit 1938.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar