15 september 2014

1980-tal

Svenne Schill berättar och han var trummis i Ingemar Nordströms

Jag kommer ihåg in på 80-tal och då var det min uppgift att ta emot de nervösa föräldrarna i första hand och se efter dem vid repetitionerna som var några timmar innan. Där stod jag med en nervös mamma som nyss hade skickat in sin dotter som då var i 11-12 års ålder och helt plötsligt säger mamman till mig att ja Sven och nu är det några år sedan jag fick pris av dig sa hon. Då visade det sig att den här mamman hade stått som 13 åring och sjungit och jag hade delat ut priser för det var min uppgift av någon konstig anledning och där får man ett litet perspektiv hur länge man har hållit på med det här.

 

En bit Masten historia

1984 valde idrottsföreningen att arrendera ut festplatsen och Claes Olsson som driver Eringsboda Brunn och som spelade i bandet Claes Freddys drev festplatsen under en period. Under våren 1987 sålde Kristianopels GOIF Masten till bolaget Asta Fort AB och en man vid namn Håkan Bäckelin och han drev festplatsen under några månader och efter någon månad kom det dock fram att Bäckelin hade ett förbud att driva verksamheten på grund av personlig konkurs och han därför drivit Masten olagligt och personal hade dessutom inte fått lön, artister fått gager och så vidare. Karlskrona dansplatsens stats ägare hyrde Masten ett tag tillsammans med en krögare från Kalmar men det verkade vara svårt att åter få liv på Masten.




















 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar