30 november 2014

Artister och Dansband

Det ordnades auktioner på Masten och det började vid 1976 och vi for runt och frågade om prylar i husen och det hela blev lyckosamt och vi körde totalt 4 auktioner med Ivan Martinsson som auktionsutropare. En gång tappade Ivan rösten efter en kvart inpå auktionen och han fick inte fram ett enda ord och det blev helt tyst bland publiken och han kom till mig och sträckte fram klubban och sa att nu får du köra vidare och det gick bra trots att man var ovan.


Under en auktion som jag höll kom det in en ny moped och Axel som bodde granne med Masten var inne hos mig och fick se den nya mopeden och sa att slå så fort du kan så jag får mopeden och mopeden ropades ut för 400 kr och jag slog direkt när jag hade sagt utropspriset och Axel fick mopeden och jag fick en vän för livet och det var Axel.

 



















 

 

 

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar